Vraag en antwoord

1. Werkt Assist at Home met wachtlijsten?

Nee. Wij hebben geen wachtlijsten. Zodra je poetshulp aanvraagt, starten wij de procedure op.

2. Moet ik extra kosten betalen aan Assist at Home?

Nee. Je hoeft enkel de prestaties te betalen van je poetshulp thuis of van de strijk als je die binnenbrengt op het strijkpunt.

3. De poetshulp van Assist at Home is ziek? Wat is de procedure?

De eerste klant van de dag wordt verwittigd door de poetshulp. De andere klanten van die dag of de dagen daarna, worden gecontacteerd door de consulent. Zij stelt vervanging voor. Als klant heb je het recht om hierop in te gaan of om te weigeren.

4. Hoe vaak mag je zelf vakantie nemen en wanneer moet je dit doorgeven?

Als klant mag je maximaal 4 keer per jaar "vakantie" nemen en de poetshulp van Assist at Home weigeren. Voor een poetshulp die wekelijks komt, is dit dan 4 weken vakantie. Dit moet minstens 2 weken vooraf doorgegeven worden. Uitgezonderd in geval van overmacht, zoals ziekenhuisopnamen of overlijden.

5. Wat met schadegevallen?

Assist at Home is verzekerd voor materiële schade die door de poetshulp wordt aangebracht. Als klant moet je de consulente van je kantoor onmiddellijk op de hoogte brengen. Er is een vrijstelling van 250 euro (bedrag dd 01/01/2011) die niet door Assist at Home wordt vergoed. Als de schade groter is dan deze vrijstelling dan doet Assist at Home aangifte bij de verzekeringsmaatschappij. De terugbetaling gebeurt na goedkeuring van de verzekering. Hier wordt ook rekening gehouden met slijtage. 

6. Hoe selecteert Assist at Home poetshulpen?

De referenties van vorige werkgevers worden gecheckt en is er de Assist Academy voor elke nieuwe medewerker. De nieuwe medewerker moet hieraan voldoen om het certificaat te behalen. Ook heeft 90% van de poetshulpen al poetservaring.

7. Waarvoor kan ik als klant bij de jobcoach terecht?

De jobcoaches starten de huishoudhulp op wanneer die voor het eerst bij jou komt. De werkplanning wordt samen met jou doorgenomen en de jobcoach kijkt naar jouw wensen. De jobcoach kan advies geven over het aantal uren, en omdat zij de poetshulp goed kennen kunnen zij ook advies geven over de match tussen klant en huishoudhulp. Wanneer je ontevreden bent over de poetskwaliteit komt de jobcoach langs voor een afspraak en daarna bieden zij ter plaatse begeleiding van de poetshulp.

8. Hoeveel procent van de huishoudhulpen heeft al voorgaande ervaring.

90% van de huishoudhulpen heeft al poetservaring.

9. Wordt er ook een controle gedaan?

Assist neemt af en toe steekproeven bij de huishoudhulpen. Vraag je als klant zelf een controle aan, dan komt de jobcoach langs bij jou thuis terwijl de poetshulp aan het werk is.

 

 

 

 

 

 

 

Ook interessant voor jou:

Intakegesprek

Intakegesprek

Onze kantoren

Wij zijn actief in Vlaanderen met 18 kantoren.

Onze kantoren